وبلاگ شخصی یک طراح

یک طراح جوان وب ، گرافیک و چاپ

وبلاگ شخصی یک طراح

یک طراح جوان وب ، گرافیک و چاپ

  • ۰
  • ۰

تعریف مارک در بازاریابی چیست؟

نام تجاری فرآیندی است که در آن یک کسب و کار خود را برای عموم مردم شناخته و از رقبا متمایز می کند. مارک تجاری معمولاً شامل یک عبارت ، طرح یا ایده است که باعث می شود به راحتی برای عموم قابل شناسایی باشد.

 

 

برای ساختن نام تجاری ، مشاغل باید این چهار مرحله را انجام دهند:

 
1. هویت شرکت خود را مشخص کنید

دانستن اینکه می خواهید شرکت شما چه نمایندگی داشته باشد و هدف شما چیست ، اولین قدم در ایجاد یک برند است. با تصور آنچه می خواهید شرکت شما باشد می توانید برای تحقق بخشیدن به آن برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال ، صاحب یک خط آرایشی ممکن است تصمیم بگیرد که آنها می خواهند هویت آنها بر اساس سه اصل باشد: مسئولیت محیطی ، ارزش و چند منظوره بودن. با درنظر گرفتن هویت شرکت خود ، می توانید استراتژی های بازاریابی برای محصولات خود برنامه ریزی کنید. در مورد صاحب خط آرایش ، این استراتژی ها ممکن است شامل تبلیغاتی باشد که مواد ارگانیک یا فیلم های آموزشی را تبلیغ می کند که سه روش مختلف برای رژگونه را نشان می دهد.

مرتبط: قصه گویی در مشاغل: سه مهارت اصلی برای رهبران

 
2. مخاطبان هدف خود را برجسته کنید

احترام گذاشتن به مخاطب هنگام پرورش هویت برند خود مهم است. سن ، جنس ، وضعیت اقتصادی-اجتماعی ، فرهنگ و حتی موقعیت جغرافیایی مخاطب خود را در نظر بگیرید. این عوامل به شما کمک می کند تا نحوه ارائه شرکت خود به مردم را تحت تأثیر قرار دهید. به عنوان مثال ، اگر نمایندگی اتومبیلرانی در آلبانی ، نیویورک دارید ، ممکن است مخاطبان خود را زنان و مردان بین 25 تا 65 سال که معمولاً از طبقه متوسط ​​و بالاتر هستند و در آلبانی ، نیویورک و اطراف آن زندگی می کنند ، شناسایی کنید.

 
3. شرکت خود را حول هویت مورد نظر سازمان دهید

ساختار شرکت مطابق با نام تجاری شما می تواند به شما اطمینان دهد که وعده هایی را که تبلیغ می کنید ، تأیید می شود. به عنوان مثال ، یک بانک ملی می گوید که آنها 24 ساعته خدمات با کیفیت به مشتری ارائه می دهند. برای تأیید این ادعا ، آنها باید اطمینان حاصل کنند که نمایندگان خدمات به مشتری با تجربه و آموزش دیده در شبانه روز را تجربه کرده اند.

 
4. از تجدید نظر نترسید

هنگامی که به یک تصویر خاص شرکت متعهد شدید ، از تجدید نظر در آن نترسید. برند شما می تواند همزمان با رشد شرکت و پیشرفت خود در صنعت خود پیشرفت کند. به عنوان مثال ، یک آژانس مسافرتی خود را به عنوان کمکی برای تعطیلات داخلی و بین المللی معرفی کرده است. با این حال ، آنها پس از دیدن روند تحصیل ، کار و برنامه های داوطلب در خارج از کشور ، خدمات خود را برای کمک به افراد در برنامه ریزی و اجرای تجربیات آموزشی در خارج گسترش می دهند.

 
چرا برند سازی مهم است؟

مارک به دلایل زیر مهم است:

    شرکت شما را در یک صنعت تاسیس می کند: هویت نام تجاری مناسب می تواند به شما کمک کند تا در صنعت خود مستقر شوید. این امر همچنین می تواند به شما کمک کند تا با شناخت بیشتر برندتان ، با کسانی که خدمات مشابهی ارائه می دهند ، رقابت کنید.
    هدف شما را به مصرف کنندگان می رساند: نام تجاری شما نیز مهم است زیرا به شما در انتقال ارزشی که محصولات یا خدمات شما می تواند برای مصرف کنندگان ارائه دهد کمک می کند. به عنوان مثال ، اگر شرکت محصولات تمیزکاری شما این شعار را داشته باشد: "زمان کمتری برای پاکسازی ، زمان بیشتر برای سرگرمی" ، پس به مصرف کنندگان القا می کنید که خط تولید شما به پاک سازی سریع کثیف ها کمک می کند تا مشتریان بتوانند کارهای بیشتری را که دوست دارند انجام دهند.
    آگاهی شرکت را افزایش می دهد: داشتن یک مارک تجاری قوی و شناخته شده می تواند مشتریان جدیدی را به خود جلب کند.
    محصولات و خدمات شما را به مشتریان فعلی یادآوری می کند: نام تجاری شما همچنین می تواند به شما یادآوری کند که شما چه چیزی را ارائه می دهید. به عنوان مثال ، اگر شما یک تجارت کنترل آفات دارید ، انجام تبلیغات یا تغییر شکل آرم خود می تواند به مشتریان قبلی یادآوری کند که شما کنترل آفت ارگانیک را برای چمن آنها تهیه می کنید.

 
چه عاملی باعث ایجاد یک مارک خوب می شود؟

در اینجا دو م keyلفه اصلی وجود دارد که به کمک به یک برند خوب کمک می کند:

    آرم: آرم شما بخش مهمی از مارک تجاری شما است زیرا نمایشی بصری از شرکت شما است. یک آرم معمولاً شامل یک رنگ بندی ، شکل یا تصویر خاص است. در برخی موارد ، یک آرم می تواند نام شرکت شما با قلم و رنگی باشد که نشان دهنده فرهنگ شرکت شما باشد.
    شعار: شعار یک پیام کوتاه و واضح است که ارزش های شرکت شما را به نمایش می گذارد. شعار شما باید به ایجاد ارتباط عاطفی با شرکت شما کمک کند. اگر انواع خدمات متنوع را ارائه دهید ، می توانید بیش از یک شعار داشته باشید.

 

منبع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی