وبلاگ شخصی یک طراح

یک طراح جوان وب ، گرافیک و چاپ

وبلاگ شخصی یک طراح

یک طراح جوان وب ، گرافیک و چاپ

  • ۰
  • ۰

 خیلی وقت ها شده است که با ما تماس می گیرند و میگویند که از طرف یک شخص یا سازمان ، پروژه های دیگر ، تبلیغات و یا غیره با ما آشنا شده اند و درخواست انجام پروژه ای را دارند در این هنگام بدون فکر کردن به مسایل دیگر ما با چرب زبانی و یا تکنیک های بازاریابی سعی بر دریافت پروژه می کنیم.

هنگامی که برای بستن قرارداد و یا به اصطلاح پاره ای از مذاکرات به مدیران موفف و عالی رتبه مراجعه می کنیم از ما فقط یک درخواست دارند و میگویند که یک طرح زیبا و حرفه ای می خواهیم.

ولی به راستی یک طرح زیبا و حرفه ای چیست؟

هنگامی که شما از این مدیران با درایت و عالی رتبه بخواهید که یک طرح زیبا و حرفه ای را برای شما فقط و فقط در یک سطر تعریف کنند می گویند طرحی که شکیل و با دیگر طرح ها فرق کند و تحقق و درک این جمله را به شما میسپارند و میگویند : اون دیگه تخصص شماست.

من به عنوان یک طراح هنگامی که تماسی گرفته می شود و پروژه ای پیشنهاد می دهند در ابتدا چند سوال را مطرح می کنم و از مشتری میخوام که یکسری اطلاعات راجع به کار خود جمع آوری کند.

۱.آیا رنگ سازمانی و یا ترکیب رنگ خاصی مد نظر دارید؟

همیشه سعی کنید کار خودتون رو ساده کنید و فکر کردن به رنگ ها و ترکیب رنگ هارو به صاحب پروژه بسپارید چون در اکثر سفارش ها و طرح ها بعد از ارایه طرح حتما از ترکیب رنگ ایراد می گیرند و به سادگی از شما درخواست تغییر رنگ دارند.

۲.طرح را برای چه کاری می خواهید؟

همیشه از مشتری بخواهید که برای شما توضیح دهپ طرح را برای چه کاری می خواهد. اگر طرح را فقط برای وبسایت لازم دارد حتما طرح را در قالب ماکاپ نمایش دهید و اگر طرح را برای چاپ می خواهد حتما یک نمونه چاپی در سایز واقعی به مشتری ارایه دهید زیرا پس از مشاهده طرح چاپی خیلی از تغییرات شکل گرفته و صورت میگیرد.

۳.لطفا چند طرح خارجی و یا داخلی مورد پسند را جمع آوری کنید.

از مشتری بخواهید که چند طرح را برای شما جدا کرده و به شما بدهد. نه برای اینکه از آنها کپی برداری کنید بلکه برای اینکه هم شما و هم صاحب پروژه نیاز اصلی را متوجه شوید.

۴.طرح شما کجا نمایش داده می شود؟

از مشتری بپرسید طرحش کجا نمایش داده می شود زیرا هر طرح بسته به محل نمایشش باید اتود زده شود.

طرح هایی که برای بازار ایران هست باید ساده باشند و به اصطلاح بازاری و طرح های شرکتی باید در عین سادگی بسیار خلاقانه باشند.

در آخر باید بگویم که یک طرح زیبا و حرفه ای فقط یک جمله است و هر طرحی که شما بزنید از نظر مدیر زیبا و حرفه است اگر با صلیغه مشتری یکی باشد. از رنگا میزی و خلاقیت زیاد در اتود اولیه جدا بپرهیزید چون حتما با ایراد مواجه می شوید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی